Dış Mekan Perakende Tabelalarının En Büyük Faydaları
Dış Mekan Perakende Tabelalarının En Büyük Faydaları
Tüm zamanların belki de en etkili perakende reklam taktiği hakkında en son tabela teknolojisi gelişmeleri dahil her şeyi öğrenin.
İşletmeler yüzlerce yıldır müşterileri kapılarına yönlendirmek için tabelalar kullanıyor. Kültür veya zaman dilimi ne olursa olsun, dış mekan tabelalarının dikkat çekmek ve harekete geçmek için etkili bir yol olduğu kanıtlanmıştır. Bu temel tanıtım taktiğinin gücünü anlamak isteyenler için bu makale, dış mekan perakende tabelalarını derinlemesine inceliyor; en son ROI istatistikleri, tabela teknolojisindeki son gelişmeler ve çok daha fazlasını içeriyor.
Dış Mekan Perakende Tabelası Nedir?
Dış mekan perakende tabelası, tüketici markalarının ürün ve hizmetlerini tanıtmak için kullandığı halka açık, açık hava bir ekranıdır. Yol kenarındaki billboardlardan artırılmış gerçeklik (AR) ekranlarına kadar, dış mekan tabelaları tüketici davranışlarını önemli ölçüde etkileyebilme yeteneği nedeniyle birçok perakende işletmesi için temel bir pazarlama kanalı haline gelmiştir. Statista’ya göre, perakende sektörü, tüm sektörler arasında en yüksek dış mekan reklam harcamasına sahiptir ve 2021’de bu kanala 722 milyon dolardan fazla harcama yapmıştır.
Dış mekan perakende tabelalarının kökenleri, ticareti kolaylaştırmak için ilk kez tabelaları kullanan Yunanlılara kadar uzanır. Romalılar, ünlü kırmızı ve beyaz berber direğini tanıtarak Yunanlıların bıraktığı yerden devam ederdi. Ancak bu, birçok yeniliğin sadece başlangıcı olacaktı, çünkü tabelaların kullanımı önümüzdeki yüzyıllarda Avrupa genelinde evrim geçirmeye ve yayılmaya devam edecekti.
Son birkaç on yılda dış mekan tabela teknolojisi büyük bir sıçrama yaptı. İlk olarak, işletmelere tabela içeriği konusunda çok daha fazla yaratıcı kontrol ve uyarlanabilirlik sağlayan dijital tabela teknolojisinin tanıtımı geldi. Büyük, dayanıklı, yüksek çözünürlüklü ekranlar ve merkezi içerik yönetim sistemleri, markaların dış reklam yaratıcılarını sürekli olarak yenilemelerini sağlar.
Daha yakın zamanlarda, artırılmış gerçeklik (AR) ve mobil cihazların benimsenmesi başka bir paradigma değişikliği getirdi. Bu teknoloji, markaların benzeri görülmemiş müşteri etkileşim seviyelerine ulaşmalarını sağlar. AR, perakendecilerin promosyonları test etmekten sürükleyici marka deneyimleri sağlamaya kadar her şey için kullanabilecekleri dinamik ve ilgi çekici dış mekan tabelaları yaratmalarına olanak tanır.
Daha İyi Marka Bilinirliği
Herhangi bir reklam stratejisinin ilk hedefi, hedef kitle arasında işletmenin farkındalığını artırmaktır ve ileri teknolojiye sahip dış mekan tabelaları tam olarak bunu yapar. 2022 Yodeck anketinde, 100 ABD perakende işletme sahibinin %90’ı dijital tabelaların perakende marka tanınırlığını artırdığına inandığını belirtti. Çalışma ayrıca bu %90’ın neredeyse yarısının dijital tabelaların tüketici marka farkındalığı üzerindeki etkisini güçlü bir şekilde onayladığını gösterdi.
Daha Düşük Reklam Maliyetleri
Maliyet açısından bakıldığında, dış mekan tabelaları tüm diğer alternatiflerle kıyaslandığında iyi bir performans sergiler. Solomon Partners ve OAAA’nın 2022 raporu, dış mekan tabelalarının, çevrimiçi, televizyon, radyo ve basılı reklamcılık dahil olmak üzere tüm diğer büyük reklam kategorilerini maliyet-per-mille (CPM) bazında geride bıraktığını buldu. Dış mekan tabela türlerinin CPM’leri 2 ila 9 dolar arasında değişirken, diğer kategorilerin CPM oranları çok daha pahalıydı: Çevrimiçi reklamcılık 0,80 dolardan 40 dolara kadar; televizyon 10 dolardan 45 dolara kadar; radyo 4 dolardan 25 dolara kadar; ve basılı reklam 9 dolardan 54 dolara kadar değişiyordu. Dış mekan tabelaları, bu kanallara kıyasla önemli ölçüde daha düşük ortalama CPM oranına sahipti.
Artan Trafik
Belki de dış mekan ekranlarının perakende işletmesi üzerinde yaratabileceği en büyük etki, oluşturabileceği trafiktir. Yodeck anketi, perakende işletme sahiplerinin %75’inin, sokakla yüz yüze olan tabelaların mağaza içi yaya trafiğini önemli ölçüde artırdığına inandığını ortaya koydu. Ankete katılanlar ayrıca, bu taktiğin, ankete katılanların %90’a yakınının dijital tabelaların satın alma oranını artırdığını bildirmesi nedeniyle, kârlılığa dönüştüğüne inandığını belirtti. Başka bir deyişle, dijital tabelalar hem toplam ziyaretçi hacmini hem de dönüşüm sağlayan ziyaretçi sayısını artırır.
AR Dış Mekan Perakende Tabelalarını Nasıl Değiştiriyor?
Fiziksel tabelalar muhtemelen perakende pazarlamasında her zaman bir rol oynayacak olsa da, AR gibi yeni teknolojiler bu alanda tamamen yeni olasılık dünyalarının kapılarını açmıştır. Perakendeciler artık AR tabelalarını kullanarak promosyon stratejilerini hızla test edebilir, etkileşimli deneyimler oluşturabilir, gelir akışlarını çeşitlendirebilir, satışları artırabilir ve daha fazlasını yapabilirler.
Bir cevap yazın